5 sätt som Benifys AI-assistent revolutionerar medarbetarsupport

Senast uppdaterad: 2024-10-015 minuters läsning
Prenumerera på vår blogg

Under de senaste åren har den allt snabbare utvecklingen inom AI gjort att organisationer världen över kunnat förbättra både operativ effektivitet och medarbetarnöjdhet. Till exempel fann en studie nyligen att 67 procent av arbetsgivarna som implementerat AI i sina HR-team har minskat kostnaderna och uppnått extra resursbesparingar. 

– AI är ett mycket spännande inslag i HR-världen, som revolutionerar HR genom att förbättra dataanalys och effektivitet, säger Roy Norman, Senior Key Account Manager på Benify. 

– Nu, mer än någonsin, är det viktigt att utrusta ditt team med verktygen de behöver för att effektivisera sina processer och integrera sig bättre i din organisation som helhet. 

Tillåt oss att presentera Beni: Benifys generativa AI-assistent, designad för att revolutionera hur organisationer stöttar sina medarbetare. 

personlig support upplevelse ai assistent

Det här är Beni AI  

Beni är byggd med samma mål i åtanke som resten av Benify-plattformen: att tillhandahålla en heltäckande medarbetarupplevelse. Genom att sömlöst integrera sig med en organisations eget supportinnehåll, kan Beni ge personliga svar i realtid på medarbetarnas frågor. Beni är designad för att inte bara förbättra den operativa effektiviteten och den övergripande medarbetarupplevelsen, utan också göra det lättare för HR-team att fokusera på mer strategiska initiativ. 

Låt oss dyka djupare in i hur Beni kan hjälpa din organisation att stötta medarbetarna.

1. En mer personlig supportupplevelse, tillgänglig när som helst

På dagens konkurrensutsatta marknad är det viktigare än någonsin att erbjuda en personlig och pålitlig medarbetarupplevelse. Exempelvis har studier nyligen visat att 73 procent av medarbetarna vill ha en mer skräddarsydd förmånsupplevelse. Beni kan leverera anpassad dygnet runt-support genom att lära sig av medarbetarnas unika sätt att arbeta, och utnyttja kraften i organisationens data. 

Oavsett om det handlar om att vägleda medarbetare när de beställer sina förmåner eller svara på frågor om pensionsplaner, säkerställer Beni att varje interaktion är informativ och skräddarsydd efter individens behov. Beni är tillgänglig när som helst, var som helst på flera språk, så att medarbetarna alltid har det stöd de behöver. 

2. Sömlös integration med organisationens kunskapsbas

En majoritet av arbetsgivare anser att det är nödvändigt att införa AI för att förbli konkurrenskraftig de kommande åren. Lyckligtvis är Beni framtidssäkrad, och kan anpassa sig till vilka förändringar som än kan uppstå. Beni förbättrar kontinuerligt sina svar baserat på interaktioner med medarbetare samt förändringar i organisationens eget supportinnehåll. 

Denna integration säkerställer att medarbetarna får korrekt och uppdaterad information, vilket främjar en kultur av transparens och tillförlitlighet. 

3. Kombinera AI-insikter med mänskligt stöd

AI-verktyg kan öka produktiviteten med upp till 30 procent, vilket ger möjlighet att optimera HR-processer, öka effektiviteten, eliminera onödig administration och skapa mer personliga upplevelser. 

Men även om Beni är utmärkt på att hantera rutinfrågor, kan mänsklig kontakt vara viktig i vissa situationer. Därför är Benifys globala supportcenter alltid bara ett chattmeddelande eller ett samtal bort. Vårt supportteam bemannas av kunniga representanter som är bekanta med varje organisations unika policyer, och ger heltäckande hjälp för mer komplexa problem. Med andra ord erbjuds dina medarbetare alltid pålitligt stöd, oavsett om de behöver prata med Beni eller en människa. 

använda ai assistent i arbetet

4. Effektiva och säkra HR-processer

43 procent av HR-medarbetare använder redan AI för att effektivisera interna processer. Beni reducerar tiden som ägnas åt rutinmässiga HR-uppgifter och förfrågningar – vilket gör att HR-avdelningen kan fokusera på strategiska initiativ som driver organisationens tillväxt. 

Utöver att reducera svarstider och effektivisera HR-arbetet skyddar Beni även känslig information, samt upprätthåller organisationens dataskyddsstandarder. Genom att följa strikta protokoll säkerställer Beni att medarbetarna får individfokuserad support, utan att kompromissa med konfidentialitet. 

5. Underlätta mångfald och inkludering

79 procent av företag som använt AI för att förbättra effektiviteten och beslutsfattandet har också sett positiva förändringar i sin företagskultur. I dagens sammankopplade värld är mångfald och inkludering grundläggande värderingar för varje organisation. Beni stöttar dessa principer genom att erbjuda stöd för flera olika språk, det vill säga att medarbetare över hela världen kan få hjälp på sina egna språk. Oavsett om de är i London eller São Paulo säkerställer Beni att språkbarriärer aldrig begränsar deras engagemang eller nöjdhet. 

Redo att anamma framtiden för medarbetarsupport? 

Beni är redo att förstärka din organisation med sömlöst, personligt stöd – som ökar produktiviteten och höjer medarbetarnas nöjdhet. Tillsammans kan vi skapa en framtid där varje medarbetare känner sig värderad och stöttad, när som helst, var som helst – för på Benify är vi måna om att alltid placera människan i centrum. 


Boka en demo idag och lär dig hur Beni kan revolutionera just din organisations support. 

Prata med en expert