Året började med att brittiska Benefex och svenska Benify officiellt gick samman och blev Benifex – en viktig milstolpe i vår gemensamma resa mot att skapa världens ledande globala plattform för förmåner och kompensation.
I och med hopslagningen stöttar vi idag över 3 000 organisationer i mer än 100 länder, och våra lösningar används av fem miljoner medarbetare världen över. Genom sammanslagningen kan vi nu erbjuda en helt global, intelligent förmånsplattform som skapar mer personliga, mer engagerande och mer relevanta medarbetarupplevelser – oavsett var i världen du arbetar.
Tack vare vårt växande globala team på över 1 200 Benifex-medarbetare på 11 kontor kan vi dessutom erbjuda support dygnet runt, året om. Ett stort kliv framåt – både för oss och för våra kunder!
Efter sammanslagningen fick vi också en ny CEO i Mathieu Stevenson, med mer än 25 års internationell erfarenhet från techbranschen. Närmast kommer Mathieu från SafeSend, där han var CEO tills bolaget förvärvades av Thomson Reuters. I ledningen har vi även välkomnat en ny CMO, Sarah Reynolds (senast från HiBob) och en ny CPO, Blake Pinard (senast från Snagajob). Alla tre är väldigt starka tillskott som ger oss kraft att ta nästa steg i vårt nya äventyr.

Ny lönetransparenslösning – från krav till konkurrensfördel
Under året har vi lanserat vår helt nya lönetransparensmodul – ett viktigt steg i att hjälpa arbetsgivare att inte bara möta kraven i EU:s kommande direktiv, utan också använda transparens som ett verktyg för engagemang och förtroende.
Med lösningen kan arbetsgivare arbeta strukturerat med sin lönefilosofi, visualisera lönedata på ett tydligt och pedagogiskt sätt samt ge medarbetare insyn i lönespann, karriärvägar och löneutveckling. Den stödjer hela resan – från kandidaterbjudande och onboarding till utvecklingsdialoger och visualisering av det totala kompensationspaketet – och hjälper organisationer att ligga steget före i frågor om jämlikhet, trovärdighet och transparens.
Ett intensivt event- och innehållsår
2025 har verkligen varit ett händelserikt år även ur ett marknads- och kundperspektiv. Vi har genomfört tio livesända webbinarier arrangerat fyra egna event – senast vår uppskattade AW med fokus på lönetransparens – och deltagit på flera mässor, däribland Allt för Hälsan och Personal & Chef 2025.
Vår säljorganisation har dessutom varit ute på vägarna runt om i Norden och träffat kunder på en mängd externa kundevent – något vi värdesätter enormt.
I juni arrangerade vi HR Connect i Köpenhamn, där vi fördjupade dialogen med våra danska kunder kring förmåner, total rewards och lönetransparens.
Men årets största höjdpunkt i Sverige var naturligtvis Framtidens HR. Den 14 maj samlades nästan 1 000 besökare på Filadelfia Convention Center i Stockholm, kompletterat av ytterligare 800 deltagare via livestream. En fullspäckad heldag med samtal om AI, det kommande lönetransparensdirektivet, självledarskap, hälsa och engagemang – och med de högsta deltagarbetygen vi någonsin haft. Ett stort tack till alla som bidrog till att göra dagen så lyckad!

Kunskap i fokus – våra rapporter och guider
Under året har vi också publicerat några större kunskapsinitiativ:
Alla med syftet att hjälpa arbetsgivare att navigera i en snabbt föränderlig HR-värld – med värdefull data och konkreta insikter.
Lifeplan x Avanza – ett starkt partnerskap
I september inledde vår pensionsrådgivningstjänst Lifeplan ett strategiskt partnerskap med Avanza. Tillsammans erbjuder vi nu forskningsbaserad, oberoende och individanpassad pensionsrådgivning till Avanzas tjänstepensionskunder.
För oss är detta ett väldigt viktigt samarbete. Dels får vi möjlighet att nå betydligt fler människor och hjälpa fler att stärka sin ekonomiska framtid – dels är Avanzas val av Lifeplan ett tydligt kvitto på styrkan i vår rådgivningsmodell.
Vi växer – även geografiskt
Under året har vi flyttat till ett nytt och större kontor i Köpenhamn och tagit klivet in på den amerikanska marknaden med vårt nya kontor i Chicago – ännu ett steg i vår globala expansion.
Mot 2026 – med energi och framtidstro
Snart går många av oss på en välförtjänt julledighet. När vi kliver in i 2026 gör vi det med ny energi, större passion än någonsin och med en plattform och ett erbjudande i absolut världsklass.
Men innan dess vill jag och hela teamet på Benifex i Norden passa på att säga:
Stort tack för samarbetet under året, utan er kunder hade allt detta inte varit möjligt. Nu önskar vi er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år!
Varma hälsningar,
Joel Heister, CEO Nordics, Benifex